loading...
پیتار
admin بازدید : 2377 جمعه 05 آبان 1396 نظرات (1)

کدام یک از یاران امام علی به دست حجاج کشته شد - شاه کلید - رز ...

shah-kelid.rozblog.com/post/.../کدام-یک-از-یاران-امام-علی-به-دست-حجاج-کشته-شد.htm...
۱۸ ساعت پیش - کدام یک از یاران امام علی به دست حجاج کشته شد. در يكي از روزها «حجاج بن يوسف ثقفي» به اطرافيان خود گفت: آرزومندم يكي از اصحاب علي رابه چنگ ...
۱۵ شهریور ۱۳۹۰ - 3پست - ‏1 نویسنده
درباره پسران حضرت علی (ع) که در جریان حمله مصعب به مختار کشته شده اند، دو قول وجود دارد. ... مختار را به صورت تفکیک شده آورده و چنین بدست می دهد که عمر از یاران ... چرا که گفته شده وی در زمان حمله حجاج یعنی 5 سال پس از گشته شدن ...
۱ آبان ۱۳۹۴ - شب و روز عاشورا بنا بر سنت تاریخی، متعلق به امام حسین (ع) سرور و سالار ... تيراندازي اينان سبب شد كه همه اسبان سپاه امام كشته شدند و نيروهاي امام پياده گشتند. ... با شهادت پنجاه نفر در يك حمله دسته جمعي‌، شمار اندكي از ياران امام‌حسين عليه السلام .... پس از آن‌عمرو بن حجاج از سمت راست سپاه كوفه بر سپاه امام يورش برد.

این فرد در ظهر عاشورا امام حسین(ع) را تنها گذاشت - مشرق نیوز

https://www.mashreghnews.ir/news/.../این-فرد-در-ظهر-عاشورا-امام-حسین-ع-را-تنها-گذا...
دقت در زندگی هر یک از زیانکاران در جریان حماسه کربلا، ما را به نقطه های آغازین ... «حسین کشته خواهد شد و اگر مردم دست از یاری او بردارند به خواری و ذلت ابدی مبتلا خواهند شد. ... (16) با کاروان امام حسین (ع) مواجه شد، حضرت نخست «حجاج بن مسروق » را به منظور ... پس از بازگشت حاجیان از مکه امام خود به همراه چند تن از یارانش به نزد عبیدالله ...

حرم علی بن ابی‌طالب - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/حرم_علی_بن_ابی‌طالب
حرم علی بن‌ابی‌طالب، آرامگاه امام اول شیعیان در شهر نجف عراق قرار دارد. علی بن ابی‌طالب در سال ۴۰ قمری به دست عبدالرحمن بن ملجم مرادی کشته شد. ... پیش‌بینی وی نیز درست از آب درآمد، زیرا در دوران امیری حجاج یوسف ثقفی بر کوفه حدود ۳۰۰۰ قبر برای برای پیدا .... توی ضریح یک قندیل زرین دارای الماس و زمرد و یاقوت و زمرد و مروارید هست.

قنبر - ويکی شيعه

fa.wikishia.net/view/قنبر
از یاران: امام علی(ع) ... قنبر از نظر نَسَب شخصی مجهول است و اطلاعاتی درباره آباء و اجداد او در دست نیست. ... از امام صادق(ع) نقل شده است که قنبر علاقه زیادی به حضرت علی داشت هرگاه که آن حضرت شبانه از منزل خارج می‌شد، قنبر از او مراقبت می‌نمود. ... قنبر، به دستور حجاج بن یوسف ثقفی کشته شد، اما در چگونگی قتل او اختلاف وجود دارد.

عمار بن یاسر - ويکی شيعه

fa.wikishia.net/view/عمار_بن_یاسر
عمار از یاران نزدیک امام علی(ع) و از جمله نخستین شیعیان آن حضرت بود. .... جنگ صفین هنگامی که دید عمار به دست لشکر معاویه کشته شده گفت: اکنون گروه گمراه برای ... یک از عمار یاسر و اویس قرنی بود (۵۶)، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به توصیه .... یزید بن معقل • حجاج بن مسروق • نعمان بن عجلان • بریر بن خضیر • عمار دالانی.

سرنوشت شوم قاتلان امام حسین (ع) پس از واقعه کربلا - ...

https://www.tasnimnews.com › رسانه ها › خواندنی
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - قاتلان امام حسین (ع) و یاران ایشان پس از واقعه کربلا دچار سخت‌ترین بلاها شدند ... ابن سعد به حکومت ری نرسید و در سال 66 ق به دست مختار ثقفی کشته شد. ... از ترس کشته شدن به دست مردم، شب ها در دارالاماره می‌خوابید و یک سال بعد هنگامی .... سعد و در گروه عمرو بن حجاج بود که آب را بر روی امام حسین (ع) و یارانش بستند.

کمیل بن زیاد نخعی - دانشنامه‌ی اسلامی

wiki.ahlolbait.com/کمیل_بن_زیاد_نخعی
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - کمیل بن زیاد از یاران امام علی(ع) و مردی شجاع و سلحشور و زاهدی عابد بود. ... امیرمومنان علیه السلام در سال ۸۲ هجری به دست حجاج بن یوسف ثقفی به شهادت رسید. ... همین سفر بود که کمیل به اسلام گروید و از همان زمان شیفته امام علی علیه السلام شد. .... السلام به زندان افتادند و درست یک روز بعد از واقعه عاشورا از زندان آزاد شدند.

سرگذشت حجاج بن یوسف ثقفی - ویکی فقه

wikifeqh.ir/سرگذشت_حجاج_بن_یوسف_ثقفی
عبدالملک یک عهدنامه امان برای ابن زبیر هم نوشت و به حجاج داد که اگر تسلیم شد ... مقاومت ابن زبیر و یاران باقیمانده‌اش مکه سقوط کرد و عبدالله بن زبیر کشته شد. ... چون عبدالله بن زبیر کشته شد برادرش عروة از دست حجاج گریخت و به شام رفت و .... روایتی نیز از امام علی (علیه‌السّلام) بیان گشته که وجود حجاج را در عراق پیش گویی می‌کند.

آنهایی که با علی (ع) ماندند و آنهایی که بیعت شکستند - شهدای ...

shohadayeiran.com/fa/news/.../آنهایی-که-با-علی-ع-ماندند-و-آنهایی-که-بیعت-شکستن...
۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ابوذر غِفاری از بزرگان صحابه پیامبراکرم (ص) و یاران امام علی (ع) و یکی از ارکان ... صفین در رکاب امیرالمؤمنین(ع) جنگید و به دست لشکریان معاویه شهید شد. ... بعد از کشته شدن عثمان، عمار از جمله افرادی بود که مردم را به بیعت با علی(ع) دعوت می‌کردند. .... او عاقبت به دستور حجاج در سال 74 هجری در مراسم حج کشته شد.

شهادت امام حسین(ع) و ۷۲ تن از یاران ایشان در صحرای کربلا - ...

www.mehrnews.com/.../شهادت-امام-حسین-ع-و-۷۲-تن-از-یاران-ایشان-در-صحرای-کربلا
۲۱ مهر ۱۳۹۵ - قسمت راست که امیر آن عمروبن حجاج زبیدی بود و قسمت چپ که در رأس آن شمر ... فرماندهی پیاده با شبث بن ربعی و سواره با عزره بن قیس احمسی بود و پرچم را به دست غلامش ذوید داد. از امام زین العابدین(ع) نقل شده است که فرمود: «صبح عاشورا، چون سپاه ... هر یک از یاران امام حسین(ع) با ده‌ها تن از نیروهای دشمن به نبرد نابرابر و ...

آخرین یار امام حسین(ع) در روز عاشورا چه کسی بود/ جریان ازدواج ...

www.mehrnews.com/.../آخرین-یار-امام-حسین-ع-در-روز-عاشورا-چه-کسی-بود-جریان-ازد...
۸ آبان ۱۳۹۳ - به گزارش خبرگزاری مهر، هر یک از روزهای دهه اول محرم به یک عنوان که غالبا نام شهدای ... سپس امام حسين(ع) دست به سوى آسمان بلند كرده گفت: «بار الها اگر اين مردم را تا مدتی در ... حسن مثنی از مدینه تا کربلا امام حسین(ع) و یارانش را همراهی کرد. ... و سپس در زمان مناسب از حجاج بن یوسف و همراهانش جدا شده به سوی شام رهسپار شد.

آيا تعداد كشته شدگان از لشكر عمر بن سعد در تاريخ معلوم است ...

www.ashoora.ir/...امام/3231-آيا-تعداد-كشته-شدگان-از-لشكر-عمر-بن-سعد-در-تاريخ-مع...
تعداد كشته شدگان لشكر عمر بن سعد به طور دقيق روشن نيست، ولي در مقاتل چنين نوشته شده است كه حبيب بن مظاهر كه از ياران امام حسين (ع) بود، در روز ... نفر را كشت و مؤذن امام حسين(ع) حجاج بن مسروق جعفي بيست و پنج نفر را كشت و به شهادت ... نود و هشت مرد را كشت تا اين كه به دست عمروبن صبيح صيداوي و اسد بن مالك شهيد شد؛[12] ...

معرفی یاران شهید امام حسین علیه السلام (5) - تبیان

https://article.tebyan.net/31703/معرفی-یاران-شهید-امام-حسین-علیه-السلام-5-
عمربن سعد نزدیك به یاران امام شد و ذوید(1) را صدا كرد و گفت: پرچم را نزدیك آر، او پرچم را ... بن حجاج: جابر از یاران شجاع امام حسین علیه السلام بوده و قبل از ظهر روز عاشورا به .... گفته اند با پدرش در یك جا شهید شدند و این قبل از حلمه اول در آغاز جنگ بوده است. .... عبدالله بن عمیر در حالى كه دست راستش در اثر خون كشته شدگان به دسته شمشیر ...

امام علی (ع) و زمانه‌اش - خبرآنلاین

www.khabaronline.ir/detail/550382/weblog/mohammadmasjedjamei
۶ تیر ۱۳۹۵ - در این اثنا ابوبکر زندگی را بدرود گفت و عمر قدرت را به دست گرفت. ... یک بار زنی عرب در دوران خلافت امام علی بر ایشان اعتراض کرد که چرا سهم او و فلان زن غیر عرب را مساوی ... او ترور نشد بلکه توسط گروهی از معترضان کشته شد. .... چنین افرادی به حاکمانی چون زیاد و ابن زیاد و حجاج نیاز داشتند و نه علی بن ابیطالب.

سرنوشت شوم قاتلان امام حسین(ع) - فردا

www.fardanews.com/fa/news/577267/سرنوشت-شوم-قاتلان-امام-حسینع
۲۳ مهر ۱۳۹۵ - دیگر از جنایت این ملعون، آنکه وقتی امام حسین علیه السلام شهید شد، عمر بن ... از امام صادق (ع) از انگشتر (خاتم) حسین بن علی (ع) پرسیدم که به دست که افتاد؟ ... ق که حسین بن علی علیه السلام در سرزمین کربلا می خواست با یارانش نماز ..... 4- یک نقل هم در لابلای مطالب گذشته مطرح کردیم که در زمان حجاج ثقفی بوده است.

سرنوشت شوم قاتلان امام حسین (ع) پس از واقعه کربلا - پایگاه ...

boomerangnet.ir/post/.../سرنوشت_شوم_قاتلان_امام_حسین_(ع)_پس_از_واقعه_کربلا
حسینیه مشرق- قاتلان امام حسین (ع) و یاران ایشان پس از واقعه کربلا دچار ... ابن سعد به حکومت ری نرسید و در سال ۶۶ ق به دست مختار ثقفی کشته شد. ... و یک سال بعد هنگامی که مختار بن ابی عبید ثقفی قیام کرد و بر کوفه مسلط شد همراه .... بن حجاج دستور داد تا با سربازان خود، مانع دسترسی امام حسین (ع) و یارانش به شریعه فرات شوند.

به مناسبت سالروز شهادت مختار ثقفی؛ بزرگمردی که در تاریخ ...

www.entekhab.ir/.../به-مناسبت-سالروز-شهادت-مختار-ثقفی-بزرگمردی-که-در-تاریخ...
۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - يکي از اتهام هايي که به شخصيت مختار وارد شده اين است که او مسلم بن عقيل را .... البته او قبل از اين که با نيروهاي مختار رو به رو شود شبانه در خيمه خودش کشته شد و مصعب ... و در نزديکي محراب و منبر حضرت علي(ع) و به نوعي به ياد او به شهادت رسيد. .... چگونه شد که حجاج بر آنها پيروز شد و حکومت کوفه را در دست گرفت؟

اصحاب امام سجاد سعید بن جبیر | ام الکتاب، پایگاه تخصصی ...

sajjad.ommolketab.ir/اصحاب-امام-سجاد-سعید-بن-جبیر/
شهادت او به دست حجاج، سببی جز پایبندی او به ولایت و امامت علی بن الحسین – علیه السلام – نداشت. ... حجاج می خواهم بدانم کدام یک از آنان در نظر تو محبوبترند ... وی همراه یاران عبدالرحمان بن اشعث برضد حجاج قیام کرده بود و به این جرم کشته شد (۴۰۲)
۲ـ روایت است که شمر بعد از شهادت حضرت شتر امام حسین را به غنیمت برده و ... بعد از مدتی حضور در کوفه، به دست یکی از یاران مختار با ضربات شمشیر کشته شده و سرش ... اسلام هیچ یک از دست انتقام مختار رهایی نیافت، مگر یزد که خود به درک واصل شد و چند ... گویند؛ به حجاج خبر رسید که علی بن الحسین از جدش علی بن ابی‌طالب روایت ...

یاران امام حسین علیه السلام در کربلا

www.hawzah.net/fa/Magazine/View/3282/.../یاران-امام-حسین-علیه-السلام-در-کربلا
نقل می کنند در روز عاشورا نزدیک ظهر خود را به امام حسین علیه السلام رساند و به آن حضرت ... وقتی حرّ بن یزید ریاحی متوجه شد که عمرسعد مصمم است با امام حسین علیه السلام به .... او نیز در پاسخِ نامه امام حسین علیه السلام نامه ای را به دست حجاج برای امام حسین ... او دست عده ای بود که هر یک برای دریافت جایزه مدعی بود که وی او را کشته است.
يكي از نمونه‌هاي برتر تاريخي كه در ميان ياران امام علي(ع) از درخشش فراواني برخوردار است غلام آن حضرت، قنبر مي‌باشد؛ ... متاسفانه از زندگي و دوران عمرش، اطلاع زيادي در دست نيست، فقط نقل هاي كوتاه ... «اي مردم جهان، ما شما را از يك مرد و زن آفريديم و به شكل دسته ها و قبيله ها (ي مختلف ) در آورديم ... وقتي قنبر وارد شد، حجاج خطاب به او گفت:.

بیوگرافی کامل شهدای کربلا - صاحب نیوز

sahebnews.ir › مذهبی › دین و اندیشه مرکز
۳۰ آذر ۱۳۹۲ - علی اکبر(سلام الله علیه) به گفته امام حسین(سلام الله علیه) اشبه الناس ... حسن مثنی در کربلا به شدت مجروح شد و علیرغم دوا و درمان های بسیار بعد از یک سال به شهادت رسید. .... و یارانش و عزیزانش کشته شوند اما او به دستور امام پرچم به دست بایستد و تماشا کند. ..... *مسعود ابن حجاج: از شیعیان بنام، شجاع و رزم آور است.
۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - امام حسين(عليه السلام) در سوم شعبان به مكه رسيد و در خانه عباس بن عبدالمطلب سكني گزيد. ... امام و همراهان يك روز و يك شب در اين منزلگاه توقف كردند، عده اي پيوستن «زهير بن قين» ... اما هنگام مراجعت از خيمه آن حضرت، آثار خوشحالي از چهره اش نمايان شد و به همراهان ... نوشته اند: امام حسين(عليه السلام) با يارانش اتمام حجت كرد.
۹ تیر ۱۳۹۵ - یک بار زنی عرب در دوران خلافت امام علی بر ایشان اعتراض کرد که چرا سهم او و فلان زن غیر ... او ترور نشد، بلکه به دست گروهی از معترضان کشته شد. .... چنین افرادی به حاکمانی چون زیاد و ابن‌زیاد و حجاج نیاز داشتند و نه علی بن ابیطالب!
پس از شهادت پدرش امامت به امام حسن بن علی (ع) رسید همچون سربازی مطیع رهبر و مولای ... از آن پس ، کربلا کانون الهام و عاشورا سرچشمه قیام و آزادگی شد و کشته شدن وی ... از مدینه همراه عمویش امام حسین (ع) به کربلا آمد و روز عاشورا پس از شهادت قاسم بن حسن .... ( از یاران ویژه امیر المومنین ) بود و در حرکت های انقلابی عمرو بن حمق ( که به دست ...
۱۳ آبان ۱۳۹۳ - با استناد به دانشنامه ۱۴ جلدی امام حسین(ع)، فهرستی از اصلی‌ترین ... سنان بن انس, نقش مؤثری در کشتن اباعبدالله الحسین(ع) داشت, زبانش گرفت، عقلش زائل شد و با ... ابراهیم بن مالک اشتر، دست و پاهایش را قطع کرد، چشم‌هایش را از حدقه درآورد ... عمروبن حجاج, در روز عاشورا آب را بر روی اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش ...
۲ آبان ۱۳۹۴ - اگر تنها تعداد سربازانی را که به دست برخی از یاران امام کشته شدند با هم جمع ... هلال بن حجاج [5] ‌13 نفر؛ عبدالله بن مسلم بن عقیل 3 نفر؛ علی اصغر [6] ... زمان نبرد در روز عاشورا مشکل به نظر می‌رسد، در مجموع، ارقام یاد شده گویای آن است ...

روزنامه ایران_ ظلم را برنتابیم

www.iran-newspaper.com/newspaper/BlockPrint/201567
۵ مهر ۱۳۹۶ - قیام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا پس از گذشت قرن‌ها نه تنها در جوامع مسلمان ... را داشت سرانجام شکست خورده و به دست حجاج بن یوسف ثقفی کشته شد. ... راز جاودانگی امام حسین(ع) این است که او به پا خاست تا دین جد خود پیامبر اکرم(ص) را که یک عده ... «علی و فرزندانش» می‌نویسد: «فرق یاران یزید با یاران امام حسین(ع) این ...

آشنایی با زندگانی امام علی (ع)

www.roshd.ir/Default.aspx?tabid=571
بنا به نوشته مورخين، امام على(ع) در روز جمعه 13 رجب سال سى‌ ام عام الفيل و در خانه‌ی ... ولادت در درون كعبه حاصل شده است براي احدى از عموم افراد بشر به دست نيامده است. ... مكه پديدار شد و چون ابوطالب مرد عيالمند بوده و اداره هزينه يك خانواده پر جمعيت در سال .... با عده اى از خويشان و ياران خويش سه سال در شعب ابيطالب (دره؛ كوه) مخفى شده و ياراى ...
اسامي کشته شدگان به دست اميرالمومنين علي (ع) در جنگ بدر. ... كه قبل از هجرت در مكّه ، ابوبكر و طلحه را (به خاطر اينكه مسلمان شده بـودنـد) با طناب به همديگربست وآنان را يك روز تا شب شكنجه ... 19 منبّه بن حجّاج سهمى . ... سفارش امام کاظم(ع) به يکي از ياران

از جنگ نهروان تا شهادت حضرت علی(ع)

hedayatgar.ir/fa/news/410/از-جنگ-نهروان-تا-شهادت-حضرت-علیع
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - امام(ع) که در آستانه پیروزی بود، فرسنگها از آن دور شد و بازگشت مجدّد به آن کار ... مردم عراق دست به چپاول و غارتگری آن منطقه زد تا امنیّت منطقه را به خطر افکند و ..... سوگند به خدا که من حاضرم ده نفر از شما را با یک نفر از یاران معاویه عوض کنم، ... جنگ میان دوگروه آغاز شد واز دشمن نوزده نفر و از یاران امام(ع) دونفر کشته شدند، ...
بدون شك امام علی(ع) دست كم از دیدگاه شیعیان انسانی برگزیده و از بارزترین و كامل‌ترین مصادیق مؤمنان مخلص و صادق است. اهل سنت نیز معترفند كه هیچ یك از یاران ...
۱ شهریور ۱۳۹۰ - ابن حر را در مختارنامه در قالب یک شخصیت جوان و اوباش نمایش داده بودند که با ... ابن حر در منزل بنی مقاتل با کاروان امام حسین (ع) روبرو شد امام از او یاری خواست ولی ... شد تا از فرات عبور کند وی برای فرار از اسارت خود را در آب انداخت و کشته شد. ... را به فرماندهی حجاج به مکه فرستاد و در سال ۷۳ هجری مکه سقوط کرد و به دست ...

اسامی قاتلان امام حسین و سرنوشت شوم آن ها - نمناک

namnak.com/نام-قاتلان-امام-حسین.p37995
قاتلان امام حسین و امام حسین چگونه به شهادت رسید و امام حسین را کی کشت و قاتلان امام ... چون از نماز فارغ شد دست به سوی من دراز کرد، در انگشتش خاتمی دیدم که نقش ... ق که حسین بن علی علیه السلام در سرزمین کربلا می خواست با یارانش نماز را به جا آورند ..... 4- یک نقل هم در لابلای مطالب گذشته مطرح کردیم که در زمان حجاج ثقفی بوده است.

نسیم آنلاین | سرنوشت شوم قاتلان امام حسین (ع) پس از واقعه ...

www.nasimonline.ir/Content/.../سرنوشت-شوم-قاتلان-امام-حسین-ع-پس-از-واقعه-کربل...
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - قاتلان امام حسین (ع) و یاران ایشان پس از واقعه کربلا دچار سخت‌ترین بلاها شدند و ... ابن سعد به حکومت ری نرسید و در سال ۶۶ ق به دست مختار ثقفی کشته شد. ... از ترس کشته شدن به دست مردم، شب ها در دارالاماره می خوابید و یک سال بعد هنگامی .... هنگامی که این نامه به دست عمر بن سعد رسید، به عمرو بن حجاج دستور داد تا با ...

قلم مهر - یاران امام حسین (ع)

ghalamehr.com/goftarha/goftare-mah/237-yarane-emam-hossein
۷ دی ۱۳۹۲ - نماز که تمام شد یک دقیقه شاید بیشتر طول نکشید؛ یک جمله به امام .... جابر بن حجاج از یاران شجاع امام حسین بوده(ع) و قبل از ظهر روز عاشورا به شهادت رسید. *** ..... عبدالله بن عمیر در حالى كه دست راستش در اثر خون كشته شدگان به دسته ...

نحوه شهادت امام حسین علیه السلام در کربلا - آسمونی

www.asemooni.com › دین و اندیشه › اسلام
سپس در حالی که سوار بر اسب بود و قرآنی به دست داشت، مناجاتی زیبا با خداوند ... امام حسین در پاسخ گفت که هیچگاه خودش را همانند یک برده تسلیم نمی‌کند. ... امام حسین به اتکای یارانش تا موقعی که تمامی یارانش کشته نشده بودند، وارد جنگ ... بال راست سپاه کوفه به فرماندهی عمرو بن حجاج حمله برد اما با مقاومت لشکر امام حسین مواجه شده و ...

امام حسين (ع ) در مكه

www.erfan.ir/farsi/occasion/shaban87/imam_hussein/04.htm
امـام حـسـيـن (ع ) از خـانـه وليد خارج شد مروان به وليد گفت : حرف مرا نشنيدى تا حسين ..... در يك نوبت صد و پنجاه نـامـه كـه هـريك از چند نفر امضا كرده بودند به دست حضرت رسيد ... و يارانش خود را به آبادى رساندند و از مرگ نجات يافتند مسلم از آنجانامه اى به امام .... را در يـكـى از اتـاقهاى قصر زندانى كردند به عمرو بن حجاج خبر دادند كه هانى كشته شده ...

سرانجام، شبث‌بن ربعی (فرمانده پیاده نظام ابن سعد)-جوابگو

www.javabgoo.isri.ac.ir/index.php?/Knowledgebase/Article/View/1049/232/...
س: سرانجام شبث‌بن ربعی (فرمانده پیاده نظام ابن سعد) چگونه به هلاکت رسید؟ ... از یاران علی و در دوره بعد از جمله افراد موثر در قتل حسین بن علی و دفع مختار شد. ... ص ٢٦٢) در پي قيام مختار به خونخواهي امام حسين(ع)، به نقلي شبث بن ربعي به او پيوست و ... به دست حجاج بن يوسف ثقفي كه از سوي عبدالملك بن مروان اموي اعزام شده بود، كشته ...
yas_design - سرانجام كساني كه در كشتن امام حسين (ع) و يارانش نقش داشتند - روزنامه نگار البرزي. ... كاخ سفيد را نيز از عبيدالله بن عثمان ثقفي خريدم و يزد، يك ميليون برايم ... در اين سال، عبيدالله بن زياد به دست ابراهيم بن مالك اشتر نخعي كشته شد. ..... به مختار، خبر رسيد كه شَبَث بن رِبعي و عمرو بن حجاج و محمد بن اشعث با عمر بن ...

شرح حال اصحاب حضرت امیر المومنین علی علیه السلام : کمیل ...

www.qurangloss.ir/archive/index.php/t-1006.html
(۴) او از جمله شیعیانی است که در روزهای اول خلافت حضرت علی علیه السلام با او بیعت کرد. ... و به دست حجاج بن یوسف ثقفی در سال ۸۲ هجری در سن هفتاد سالگی کشته شد. ... در هر ماه یک مرتبه یا در هر سال یک نوبت یا لااقل در طول عمرت یک مرتبه بخوان که ...

سونوشت شوم قاتلین امام حسین (ع) | طرفداری

https://www.tarafdari.com/کاربران/مقاله/405986/سونوشت-شوم-قاتلین-امام-حسین-ع
دیگر از جنایات او این که: چون امام حسین علیه السلام شهید شد، عمربن سعد (لعنه الله .... از امام صادق (ع) از انگشتر (خاتم) حسین بن علی (ع) پرسیدم که به دست که افتاد؟ ... ق که حسین بن علی علیه السلام در سرزمین کربلا می خواست با یارانش نماز را به جا ..... 4- یک نقل هم در لابلای مطالب گذشته مطرح کردیم که در زمان حجاج ثقفی بوده است.
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - در نهج البلاغه این جمله است که حضرت خطاب به امام حسن علیه السّلام ... لذا، اگر کسی با این دید نگاه کند - که البته دست ما کوتاه است و از دور ..... به بهانه این‌که امیرالمؤمنین کشته شده، با هر کس خرده حسابی دارید پای او .... یعنی واقعاً یک فداکاری به معنای حقیقی کلمه بود و علی بن ابی طالب علیه السّلام این فداکاری را کرد.

چرا امام سجاد(علیه السلام) قیام مختار را تایید نفرمود و در نهایت ...

www.shia-news.com/.../چرا-امام-سجادعلیه-السلام-قیام-مختار-را-تایید-نفرمود-و-در-نها...
۶ دی ۱۳۸۹ - تقریباً تنها جایی كه اهل‌ بیت(ع) بعد از واقعه عاشورا یك حالت جشن كوچك، ... به دلیل خفقان حاكم، امكان تأیید رسمی قیام مختار از سوی امام سجاد(ع) وجود نداشت ... را به زبان نمی‌آورم و حتی طبق حدیثی كه از امام علی(ع) بیان شده، ... یعنی درست ۶ سال بعد از شهادت امام حسین(ع) در همان روز به دست خود ابراهیم‌بن ‌مالك كشته می‌شود كه ...
دوست دارم با ریختن خون یکی از یاران علی علیه السلام به خداوند تقرب بجویم! ... حجاج: چرا؟ قنبر: برای اینکه هر طور ما را بکشی، همانطور تو را خواهند کشت. ... از قضا آن دوست که به سفر نرفته بود، با همسر حارث رابطه برقرار کرد؛ یک وقت وارد منزل وی شد، ... شده بود، از اسارت آزاد نمود، از او پیمان گرفت که زینب را رها کند و از او دست بردارد.

کمیل پرورش یافته علی(علیه السلام) - راسخون

rasekhoon.net › مقالات › دين پژوهی › معصوم شناسی › اصحاب و یاران
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - یکی از برجسته‌ترین و نامدارترین یاران امام علی (علیه السلام ) کمیل بن زیاد ... خویش را تا کشته شدن و به شهادت رسیدنش از علی (علیه السلام) برنتافت. ... به غیر از آن، سال شهادت وی به دست حجاج را بعضی در سال 82 هجری (8) و اغلب در سال .... پشت به جنگ نکنند؛ که همین گونه هم شد و حتی یک تن از ایشان نیز از شرکت در ...

واقعه کربلا | زيارت عاشورا

ashora.ir/947/واقعه-کربلا/
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - عمرو بن حجاج که مأمور حراست از فرات بود، به مقابله با یاران امام ... چون حسین(ع) کشته شد اسب بر سینه و پشت وی بتاز که او سرکش است ... پس اگر تو به این دستور عمل کردی پاداش مردی فرمانبردار و مطیع را به تو میدهیم و اگر آن را نپذیری دست از ... در این هنگام ابتدا اهل بیت امام و سپس یاران امام هر یک در سخنانی حماسی، ...

نحوه شهادت امام حسین - ماه محرم | ماه خون

bloodmoon.ir/tag/نحوه-شهادت-امام-حسین/

۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - سپس در حالی که سوار بر اسب بود و قرآنی به دست داشت، مناجاتی زیبا با ... امام حسین به اتکای یارانش تا موقعی که تمامی یارانش کشته نشده بودند، ... بال راست سپاه کوفه به فرماندهی عمرو بن حجاج حمله برد اما با مقاومت لشکر امام حسین مواجه شده و ... در یک حمله، سپاهیان ابن زیاد، خیمه‌های امام حسین را آتش زدند که این آتش ...

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سینما در ماشین با ایرانتیک در تاریخ 1399/03/13 و 0:06 دقیقه ارسال شده است

سینما در ماشین
https://www.irantic.com/car-cinema
من بابت سایت خوبتون ممنون هستم. ایرانتیک جدیدا ویژگی جدیدی آورده که توسط آن میتونیم با ماشین بریم داخل سینما و فیلم سینمایی رو از داخل ماشین ببینیم. اینجوری هم راحت تریم هم بهداشتیه هم خوراکی میتونیم سینما ببریم با خودمون.سینما ماشین بهترین کاری که کرده اینه که صدای سینما هم دست خودمون هست و میتونیم از رادیو ماشین صدای سینما رو پلی کنیم.
شهرهای تهران و کرج و قم و شیراز و مشهد و اصفهان و احتمالا تبریز هم سینما ماشین رو دارن میارن. کلا خیلی حال میده این سینما در ماشین .
پیشنهاد میکنم ی بار امتحانش کنید...
سایت ایران تیک یک سایت هست که با ادرس irantic.com در دسترس هست و بلیت سینما و بلیط کنسرت و بلیط تئاتر رو میتونید ازش تهیه کنید. قیمت بلیط ها با تخفیف ویژه هستند.


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 48
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 76
  • بازدید ماه : 174
  • بازدید سال : 989
  • بازدید کلی : 51,703